V dnešnej ekologickej dobe je na trhu viacero hybridných systémov, každý z nich má svoje výhody a tak sa nemôžeme čudovať, že aj Subaru prichádza s hybridom, nazýva ho e-BOXER. Subaru ťaží zo svojej spolupráce s Toyotou, okrem spoločného projektu Subaru BRZ resp. Toyota GT86 spolupracujú tieto značky aj v hybridnej technológii. Subaru sa avšak rozhodlo urobiť hybrid po svojom. Pozrime sa spolu na otázky ktoré Vás najčastejšie zaujímajú o novom hybride e-BOXER.
Aký typ hybridu vlastne e-BOXER je?
Hybridný systém e-BOXER je mild hybrid, tento systém využíva spaľovací motor a elektromotor, aby znížil spotrebu, emisie a zlepšil akceleráciu.
V čom je e-BOXER iný ako ostatné hybridy?
Zatiaľ čo väčšina hybridov používa benzínový motor na pohon predných kolies a hybridnú časť na pohon zadných kolies, v Subaru poháňa benzínový motor permanentne všetky štyri kolesá a elektromotor si Subaru zapracovalo do svojej patentovanej prevodovky Lineartronic, vďaka čomu vie preniesť hybridný výkon na obe nápravy a zvyšuje tak ešte viac schopnosti symetrického pohonu 4×4, ktorým je Subaru preslávené.
V akých modeloch je e-BOXER dostupný?
Aktuálne je e-BOXER dostupný pre modely XV a Forester ačoskoro by sa do ponuky mal dostať e-BOXER aj pre model Impreza.
Ako to funguje v praxi?
Jazda s e-BOXERom na prvý pohľad vyzerá ako jazda so štandardným benzínovým motorom. Po naštartovaní sa ozve spaľovací motor. Elektromotor sa pridáva pri zošliapnutí plynového pedálu, aby zabezpečil plynulejšiu akceleráciu prípadne sa vozidlo prepne do čisto elektrického pohonu. Vodič tak nemusí nič zapínať, prepínať ani inak venovať pozornosť pohonu, vozidlo vyhodnotí samé kedy využíva elektrickú energiu a vy si len užívate jazdu.
Musím ho nabíjať?
E-BOXER dobíja svoju batériu automaticky pri brzdení a plachtení takže nemusíte riešiť žiadne nabíjanie, auto to vyrieši za Vás. Nemusíte sa tak obávať toho, že pokiaľ ho večer nedáte nabiť ráno Vám nepomôže, hybrid Subaru slúži Vám nie vy jemu.
Aké výhody má e-BOXER?
Výhody, ktoré poznáme z ostatných modelov ako nízke ťažisko vďaka boxer motoru, symetrický pohon všetkých kolies, ktorý zaistí bezpečnú jazdu na všetkých povrchoch, dokonale naladený podvozok vďaka, ktorému je Vám jedno či idete po hladkej ceste alebo po poľnej ceste a maximálna bezpečnosť sú umocnené ešte nižším ťažiskom a lepšiemu rozdeleniu hmotnosti medzi prednou a zadnou nápravou vďaka uloženiu batérii pod podlahou batožinového priestoru.
Ako funguje e-BOXER v teréne?
Subaru e-BOXER si zachováva svoje schopnosti aj v teréne a na viac v režime X-Mode využíva elektromotor už od 0km/h čím zvyšuje krútiaci moment a zabezpečí výrazne lepšie prekonávanie nerovností a prekážok v malej rýchlosti.
Nezmenšuje batéria batožinový priestor?
Batérie sú v oboch modeloch uložené pod podlahou. Priestor nad podlahou batožinového priestoru nie je zmenšený kvôli batérii ani na jednom z modelov.