Nová globálna platforma Subaru je naozaj veľký posun vpred. Kľúčové oblasti, na ktoré sa konštruktéri zamerali, sú tri – príkladná ovládateľnosť a stabilita, potlačenie hluku a vibrácií a konečne jazdný komfort.
Tuhosť znamená lepšiu reakciu
V prvom rade sa zamerajme na ovládateľnosť, ktorá je jedným z pilierov filozofie „all round safety“ značky Subaru. Nová platforma má zásadným spôsobom vylepšenú tuhosť karosérie, percentuálny nárast je od 70 do 100%. To sú naozaj zásadné zmeny. Napríklad torzná tuhosť (krútenie karosérie v pozdĺžnej osi) je o 90% lepšie, čiže karoséria je skoro raz tak odolná proti krute.
Tuhosť prednej časti narástla o 70%, zadná potom dokonca o rovných 100%. Týchto hodnôt bolo docielené napríklad pretiahnutím vrchnej štruktúry karosérie až k hornému uloženie predných tlmičov alebo plynulým zakrivením nosníkov v podlahe. Výsledok je spoznať najmä v ovládateľnosti. Nová platforma úplne potlačila vlnenie, ktoré zvyčajne nasleduje po rýchlom vybočenie. Na pohyb volantom tiež reaguje okamžite a bez oneskorenia, ktoré u súčasnej platformy je približne desatinu sekundy.
Bezpečnejšie manévrovanie
Masívne zlepšenie jazdných vlastností je zrejmé v losím teste. Vyhýbací manéver zvládne vozidlo na novej platforme bezpečne aj v rýchlosti 92,5 km / h, čo je o 8 km / h viac ako v prípade existujúceho modelu. Bočný náklon je približne polovičná a rýchlosťou nad 90 km / h sa nová platforma dostáva medzi vyložene športové vozidlá.
Zlepšením profilov nosných štruktúr strechy bola tiež o 5% zlepšená už tak skvelá viditeľnosť z vozidla. Ďalšou významnou výhodou premyslené pevnej konštrukcie je aj potlačenie vibrácií podvozka až o 50% a vibrácií v riadení podľa režime až o 30%.
Nové technológie
Kľúčovú úlohu vo zlepšených parametroch a vyššej odolnosti hrá tiež použitie vysokopevnostných materiálov a technológie lisovania za tepla. Nová platforma navyšuje podiel vysokopevnostných ocelí o 10% a pridáva 5% za tepla lisovaných častí spolu s 2% hliníka k úspore hmotnosti. Podiel klasické ocele tak klesol až na 50%. Chytrá kombinácia materiálov navyše dokáže lepšie ochrániť posádku, pretože schopnosť pohltiť energiu nárazu stúpla o 40%.
Novú globálnu platformu budú môcť zákazníci vyskúšať v modeloch Subaru XV a Subaru Impreza, ktoré prídu na slovenský trh počas jesene 2017.