Všetko, čo ste chceli vedieť o novom Subaru e-boxer.

Aký typ hybridu sa bude predávať v Európe? 
Subaru e-Boxer u nás bude vo forme hybridného systému bez možnosti externého dobíjania do zásuvky. To znamená, že sa do neho tankuje iba benzín a s elektrinou hospodári sám. Keď je to potrebné, môže sa systém nabíjať spaľovacím motorom. S dovozom americkej plug-in hybridnej verzie do Európy sa nepočíta.

Aké modely budú v hybridnej verzii k dostaniu? 
Aktuálne pôjde o model XV a novú generáciu Forester.

Kde je umiestnený elektromotor a ako pohon funguje? 
e-Boxer spája dvojlitrový plochý motor (známy napríklad z Imprezy alebo Subaru XV) a elektromotor integrovaný v prevodovke Lineartronic. Je umiestnený na osi kľukového hriadeľa vedľa primárnej remenice prevodovky. Dôležité je, že principiálne je všetko rovnaké ako v iných Subaru – hnacia sila pokračuje cez variátor, spojku regulujúcu pohon všetkých kolies vo funkcii rozvodovky a následne ku všetkým štyrom kolesám. Naviac ale za variátor pribudla elektronicky riadená spojka, ktorá umožňuje odpojiť motor, elektromotor a variátor od kolies, a tým nezávisle nabíjať batériu. Pre čisto elektrický pohon spojka v hydrodynamickom meniči (je aj u štandardných verzií) umožňuje odpojiť spaľovací motor od zvyšku ústrojenstva. Elektromotor potom cez variátor tento meniaci prevod poháňa všetky štyri kolesá.

Má hybridná verzia menší batožinový priestor? 
Ani u Subaru XV, ani pri novom Foresteri s motorom e-Boxer sa batožinový priestor nijako nezmenší. Batéria je umiestnená pod jeho podlahou. Americká plug-in hybridná verzia Subaru Crosstrek síce má zmenšenú výšku a objem kufra, to sa však Európy netýka.

Aké sú výkonové parametre e-boxer? 
K dispozícii je výkon 145 koní a najvyšší krútiaci moment 194 Nm. Subaru zároveň uvádza zníženie spotreby v meste o 11% oproti štandardnej dvojlitrovej verzií. Výkon elektromotora je 12,3 kW.

Je možné jazdiť v čisto elektrickom režime? 
V obmedzenej miere áno, ale nie je to primárna funkcia systému. Ten skôr vypomáha spaľovaciemu motoru pri jazde. Spaľovací motor sa zapne po prejdení približne 1,5 kilometra na elektrinu. Činnosť systému e-Boxer možno prehľadne sledovať na centrálnom displeji. Pri jemnej práci s plynom tak možno využívať len elektrický pohon pri pohybe malými rýchlosťami, napríklad pri parkovaní.

Je možné za vozidlom ťahať brzdený príves? 
Áno, napríklad Subaru XV e-Boxer utiahne až 1500 kg. U Forestera očakávame podobnú hodnotu, ale zatiaľ nebola zverejnená.

Kedy začne predaj na Slovensku? 
Zatiaľ sa nedá povedať presný dátum, závisí na homologizáciu. Očakáva sa na jeseň tohto roku.

Ako je to s bezpečnosťou? 
Batéria umiestnená pod podlahou batožinového priestoru je uložená v bezpečnostnom ráme a je testovaná proti rôznym typom nárazu.

Ako sa s e-Boxerom jazdí? 
Prvé vodičské dojmy ukazujú znateľnú asistenciu elektromotora tesne po rozjazde a v nízkych rýchlostiach. Veľmi prínosná bola sila elektromotora a možnosť jemnej modulácie jeho výkonu pri manévrovaní v teréne so zapnutým režimom X-Mode. Elektromotor všeobecne pomáha zrýchľovať reakciu motora na pohyby plynového pedála. V stredných a vyšších rýchlostiach už je jeho asistencia takmer nepoznateľná. e-Boxer si sám reguluje rekuperáciu aj spôsob použitia elektromotora.

Akú hmotnosť batérie a ďalšie pridané komponenty pridávajú? 
Elektrické komponenty zvýšili hmotnosť o 110 kg, z ktorých pripadá 60 kg na zadnú a 50 kg na prednú nápravu. Aj vďaka tomu je hmotnostné navýšenie v zákrutách takmer nepoznateľné. Pri porovnaní Subaru XV vo verziách 2.0i e-Boxer je prejav aj jazdné vlastnosti veľmi podobné.

 

%d blogerom sa páči toto: