Napriek tomu ale svojimi zručnosťami mimo cesty zahanbí aj výrazne väčšie autá.
Od kompaktného crossoveru dnes terénne schopnosti väčšina ľudí nečaká. Takéto autá zvyčajne majú pohon predných kolies, vysoké sú hlavne preto, aby lepšie vyzerali, a výsledkom býva predovšetkým to, že sa poriadne nakláňa. Lenže Subaru nerobí auta pre väčšinu. Preto je aj štýlové XV plnohodnotným členom rodiny. Má symetrický pohon všetkých kolies, plochý motor boxer s nízkym ťažiskom, svetlú výšku rovnakú ako Subaru Forester a ochranné lišty nenosí len ako falošnú parádu.
Už pri prvých zimných testoch s českými novinármi urobilo XV veľký dojem na snehu aj v blate. Najmä vďaka skvele naladenému podvozku a extra tuhej karosérii, ktorú zabezpečuje oceňovaná nová platforma SGP . Tej vďačí XV rovnako ako sesterská Impreza nielen za výbornú ovládateľnosť a jazdné vlastnosti, ale aj za titul najbezpečnejšieho autá vo svojej triede . Pevná karoséria, ktorá sa nekrúti ani nenakláňa, precízne a jemné reakcie na povely a výsledná istota vodiča znamenajú výnimočné správanie nielen na cestách, ale aj mimo nich.