Inovácie vytvárajú štýl
Spojenie špičkového dizajnu a dokonalých technológií
SUBARU LEVORG je vozidlo vytvorené pre všetkých, ktorí žijú aktívne a každý okamih chcú využiť naplno. Vďaka svojej všestrannosti sa Levorg dokáže prispôsobiť každej situácii – od bežných povinností až po športové aktivity, vášne a koníčky, ktoré robia váš život plnohodnotnejší.






Nové miesta. Nové výhľady. Nové zážitky. Nový Forester je pripravený odviezť vás ďalej než kedykoľvek predtým – má to vo svojej DNA. Vďaka bezpečnostným prvkom ochráni vás aj vašu rodinu, vďaka všestranným funkciám môžete zdieľať dobrodružstvá s tými, ktorých máte radi.
INTERIÉR
360° pohľad
Ilustračný záber
FAREBNÉ PREVEDENIA







PONUKA NAŠICH VOZIDIEL SUBARU
Subaru Impreza, Subaru XV, Subaru Forester a Subaru Outback
JAZDITE S ISTOTOU VĎAKA SYSTÉMU EYESIGHT
Špičková asistenčná technológia pre vodičov

V spoločnosti Subaru veríme v CELKOVÚ BEZPEČNOSŤ a jej dôležitou súčasťou sú protikolízne bezpečnostné technológie, ktoré sa usilujú o predchádzanie samotným nehodám. Preto sme vytvorili špičkový asistenčný systém spoločnosti Subaru s názvom EyeSight. Systém EyeSight slúži ako druhý pár očí, ktorý sleduje cestu pred vozidlom. Využíva dve stereokamery zaznamenávajúce trojrozmerný farebný obraz a vyznačujúce sa vynikajúcou schopnosťou rozpoznávania obrazu, ktorá sa takmer vyrovná ľudskému oku.
S použitím obrazu z oboch kamier systém presne určuje tvar, rýchlosť a vzdialenosť a nerozpoznáva len vozidlá, ale aj motocykle, bicykle a chodcov. Pri zistení nebezpečenstva upozorní vodiča a v prípade potreby aj aktivuje brzdy, aby sa predišlo nehode. Systém EyeSight tak zvyšuje úroveň bezpečnosti, znižuje záťaž na vodiča a zároveň zvyšuje váš pocit bezpečia v modeli Levorg.
Systém EyeSight*1 dokáže udržiavať rýchlosť nastavenú vodičom rovnako ako klasický tempomat. To však nie je všetko. Okrem toho disponuje aj funkciou adaptívneho tempomatu, ktorá monitoruje odstup od vozidla vpredu a rozdiel rýchlostí. Keď vpredu zaznamená iné vozidlo, bude upravovať rýchlosť tak, aby nastavený odstup ostal zachovaný. Ovládaním motora, prevodovky aj bŕzd udržiava rýchlosť vozidla v súlade s okolitou premávkou, a to v širokom rozsahu rýchlostí od 0 do približne 180 km/h. Adaptívny tempomat je určený predovšetkým pre jazdu na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách, pričom dokáže reálne rozpoznať vozidlo vpredu a jeho brzdové svetlá a následne udržiavať odstup v kolónach vozidiel až do zastavenia. Ide o veľmi užitočnú funkciu pri dlhých cestách, ktorá vodičovi poskytuje dodatočný komfort.
Ak je vaša pozornosť znížená v dôsledku únavy a v rámci jazdného pruhu jazdíte nerovnomerne z jednej strany na druhú, systém upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu zapne zvukový signál a blikanie príslušnej kontrolky, aby vám pomohol zachovať si ostražitosť. Uvedený systém sa však aktivuje až pri rýchlosti približne 60 km/h alebo vyššej. Ak počas jazdy rýchlosťou vyššou ako cca 50 km/h neúmyselne prejdete k hranici jazdného pruhu a začnete z neho vychádzať bez zapnutia príslušného smerového svetla, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu vás na túto situáciu upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.
Keď stojíte a systém EyeSight zistí, že vozidlá pred vami sa začali znova pohybovať, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vás upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky
Keď protikolízny brzdový systém zaznamená hrozbu zrážky s vozidlom alebo s inou prekážkou pred vami, upozorní vás na to pomocou zvukového signálu a kontrolky na prístrojovej doske. Ak vodič napriek tomu nepodnikne žiadny vyhýbací manéver s cieľom zabrániť zrážke, systém začne automaticky brzdiť, aby znížil silu nárazu, prípadne zrážke úplne zabránil, ak to bude možné.
Pri jazde na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách dokáže asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu pomocou stereokamery monitorovať značenie jazdných pruhov a rozpoznať, keď vozidlo začne vybočovať zo svojho jazdného pruhu. Pri rýchlostiach približne nad 65 km/h pomáha vodičovi ovládať volant tak, aby vozidlo nevybočilo z jazdného pruhu, a tým zvyšuje bezpečnosť jazdy.
Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spiatočky zaradíte polohu pre jazdu dopredu, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky spustí sériu krátkych zvukových signálov, rozbliká príslušnú kontrolku a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť čelnému nárazu.
Displej, ktorý je spojený s prevádzkovým stavom systému EyeSight a varovaniami, sa premieta na čelné sklo auta v zjednodušenej forme prostredníctvom LED diód, aby zredukoval očné pohyby vodiča.
*1 EyeSight je podporný systém, ktorý nemusí fungovať optimálne vo všetkých jazdných podmienkach. Za bezpečnú a pozornú jazdu a dodržiavanie dopravných predpisov je vždy zodpovedný vodič. Účinnosť systému závisí od mnohých faktorov, ako je napríklad údržba vozidla, počasie a stav vozovky. Kompletné informácie o fungovaní a obmedzeniach systému EyeSight nájdete v používateľskej príručke.
*2 Protikolízny brzdový systém nemusí fungovať v každej situácii. V závislosti od rozdielu rýchlostí medzi objektmi, od ich výšky a ďalších podmienok nemusí každá situácia spĺňať predpoklady pre optimálnu prevádzku systému EyeSight.
ĎALŠIE ASISTENČNÉ SYSTÉMY
Balík pokročilých bezpečnostných systémov

BALÍK POKROČILÝCH BEZPEČNOSTNÝCH SYSTÉMOV: systém detekcie vozidiel vzadu (SRVD)
Senzory rozmiestnené po obvode vozidla vás upozorňujú na vozidlá v mŕtvom uhle vzadu pre bezpečnejšie prechádzanie do vedľajšieho pruhu. Systém okrem toho varuje aj pred možným rizikom zrážky počas cúvania na cestu s križujúcou premávkou.

BALÍK POKROČILÝCH BEZPEČNOSTNÝCH SYSTÉMOV: Asistent diaľkových svetiel (HBA)
Systém HBA dokáže automaticky prepínať medzi diaľkovými a stretávacími svetlami podľa aktuálnych jazdných podmienok, čo zaručuje lepšiu viditeľnosť a bezpečnosť pri jazde v noci.

Brzdy
Kotúčové brzdy na všetkých štyroch kolesách sú v zadnej časti vybavené ľahkými hliníkovými strmeňmi s cieľom zabezpečiť pôsobivý brzdný účinok s možnosťou plynulej regulácie brzdnej sily. Súčasťou systému proti zablokovaniu bŕzd (ABS) je systém elektronického rozdeľovania brzdnej sily (EBD), ktorý sa stará o správne rozdeľovanie tlaku medzi predné a zadné brzdy podľa zaťaženia vozidla. V záujme ešte lepšej predvídateľnosti a kontroly nad vozidlom pri núdzovom brzdení je model Levorg vybavený brzdovým asistentom a systémom prednostného brzdenia, ktorý eliminuje nechcené zošliapnutie plynového pedála pri brzdení.

Systém riadenia dynamiky vozidla
Systém riadenia dynamiky vozidla pomocou viacerých senzorov monitoruje situáciu a analyzuje, či vozidlo udržiava smer jazdy stanovený vodičom. Ak niektorá pneumatika prekĺzava alebo vozidlo vybočí zo zamýšľanej dráhy v dôsledku vysokej rýchlosti, systém prispôsobí rozdelenie krútiaceho momentu pohonu všetkých 4 kolies, výkon motora a účinok bŕzd na jednotlivých kolesách tak, aby pomohol udržať požadovaný smer jazdy vozidla.

Výhľad všetkými smermi
V každom Subaru je najdôležitejším systémom na zabránenie zrážky samotný vodič. Preto je model Levorg navrhnutý tak, aby vodičovi poskytoval maximálnu viditeľnosť vo všetkých smeroch bez toho, aby bola ohrozená konštrukčná integrita a bezpečnosť. Lepšia viditeľnosť pomáha vodičovi udržiavať kontrolu a rozpoznať prípadné nebezpečenstvo nehody ešte pred tým, ako by k nej došlo.
Pasívna bezpečnosť

Usporiadanie chrániace priestor kabíny
Súčasťou tradície značky Subaru je nadštandardná bezpečnosť a ani Levorg nie je výnimkou. Dosiahnutie špičkovej úrovne bezpečnosti si vyžaduje nekonvenčný prístup. Preto sú konštrukcia karosérie a podvozok modelu Levorg navrhnuté tak, aby motor SUBARU BOXER s prevodovkou pri čelnom náraze nevnikli do kabíny, ale aby sa bezpečne zasunuli pod vozidlo. Je to ďalší prvok, ktorý prispieva k pocitu bezpečia za volantom modelu Levorg.

Prstencový výstužný rám
Prstencový výstužný rám modelu Levorg pôsobí ako brnenie, chrániace všetkých cestujúcich vo vozidle. Je to ochranný štít, zabudovaný do strechy, dverí, stĺpikov karosérie a podlahy. Táto konštrukcia so strategicky rozmiestnenými prvkami z vysoko pevných materiálov pomáha pri nehode odvrátiť a rozptýliť energiu nárazu pôsobiacu na cestujúcich. Karoséria je vďaka tomu pevnejšia a má vyššiu torznú tuhosť, pričom si však zachováva nízku hmotnosť.
*1 SRS: Supplemental Restraint System (doplnkový zadržiavací systém). Účinný pri použití s bezpečnostnými pásmi.

Systém airbagov SRS*
V prípade nehody chráni cestujúcich celý arzenál bezpečnostných prvkov vrátane predných airbagov SRS*, predných bočných a hlavových airbagov SRS* a kolenných airbagov SRS*. Cestujúcich na predných sedadlách spoľahlivo zadržia bezpečnostné pásy s výškovo nastaviteľným predpínačom a obmedzovačom zaťaženia, ktorý zmierňuje dynamické sily pôsobiace na hrudník. Pri náraze zozadu chránia cestujúcich pred poranením krčnej chrbtice predné sedadlá s tuhým rámom, pevnými opierkami hlavy a dômyselnými konštrukčnými detailmi, ako je napríklad uloženie vnútorných pružín v sedadlách, ktoré absorbuje energiu nárazu.

Predné sedadlá s ochranou proti poraneniu krčnej chrbtice
Sú navrhnuté tak, aby zvýšili komfort a pomáhali vodičovi lepšie sa sústrediť pri riadení. Tieto sedadlá tiež znižujú riziko poranení krčnej chrbtice, ktoré sú dôsledkom určitých typov nehôd.

5-Star Euro NCAP Rating
Levorg spĺňa najvyššie štandardy pre ochranu cestujúcich. Vďaka precíznej a overenej technológii je Levorg lídrom s 5-hviezdičkovým ratingom Euro NCAP – najvyšším možným pre motorové vozidlo.

Opierky hlavy na predných sedadlách
Opierky hlavy poskytujú možnosť nastavenia výšky a uhla a sú navrhnuté tak, aby si ich cestujúci mohli prispôsobiť podľa vlastných rozmerov a požiadaviek na komfort.
Cenník Subaru LEVORG
Levorg 2.0i STYLE
31 940 EUR
Max. výkon 110 kW (150 k)
Benzín, Automat – Lineartronic
Objem batožinové priestoru: 522 l
Spotreba paliva 6.2 l/100 km *
CO2 Emisie 139 g/km *
Levorg 2.0i PREMIUM
35 940 EUR
Max. výkon 110 kW (150 k)
Benzín, Automat – Lineartronic
Objem batožinové priestoru: 522 l
Spotreba paliva 6.2 l/100 km *
CO2 Emisie 142 g/km *
Ceny sú uvedené vrátane DPH
* Spotreba paliva a CO2: EC 715/2007-2017/1347AG; NEDC.
Rozmery

SI-DRIVE
Ovládajte výkon vozidla priamo na volante


Športový režim
Tento veľmi rýchlo reagujúci režim je vhodný pre akékoľvek podmienky, pretože zabezpečuje rýchlu akceleráciu. Rýchym jazdám na diaľnici alebo po kľukatých cestách navráti prvok zábavy.

Inteligentný režim
Tento režim ponúka uhladený výkon, ktorý je ideálny na jazdu po uliciach mesta, na dlhé vzdialenosti, alebo na dosiahnutie nízkej spotreby paliva. Taktiež zabezpečuje flexibilnú kontrolu v daždi alebo na zasnežených cestách.
SYMETRICKÝ POHON 4x4

Náš symetrický pohon všetkých štyroch kolies uznáva celý svet a má na to dobrý dôvod. Vďaka rovnomernému rozdeľovaniu výkonu na všetky štyri kolesá má vodič vozidlo pod kontrolou aj na náročnom povrchu, kde iné vozidlá zlyhávajú.
Výhody sú okamžite zjavné: väčšia kontrola nad vozidlom v zákrutách, lepší záber kolies na šmykľavom povrchu a lepšia akcelerácia. Šoférovanie vníma vodič ako jednoduchšiu, bezpečnejšiu a príjemnejšiu záležitosť.
LINEARTRONIC + SYMETRICKÝ POHON 4x4 S AKTÍVNYM ROZDEĽOVANÍM KRÚTIACEHO MOMENTU

Osobný automobil s pohonom všetkých kolies predstavoval v čase, keď ho spoločnosť SUBARU uviedla na trh, úplne novú koncepciu. Odvtedy sa postoj verejnosti k pohonu AWD navždy zmenil. Na tento trend nadväzuje aj model Levorg s najnovšou bezstupňovou prevodovkou Lineartronic CVT. Táto ľahká, rýchlo reagujúca prevodovka vyčnieva nad ostatné prekvapujúcou presnosťou a živosťou.
Prevodovku Lineartronic s plynulo premenlivým prevodovým pomerom v modeli Levorg neobmedzujú pevné prevodové pomery ako klasickú automatickú prevodovku. Využíva plynulo meniteľné prevodové pomery, aby stále ponúkala správny rozsah otáčok a vďaka tomu aj plynulú akceleráciu a vyššiu hospodárnosť.
MOTOR SUBARU BOXER

V motore SUBARU BOXER s horizontálnymi protibežnými piestmi sa piesty pohybujú oproti sebe v uhle 180 stupňov, vďaka čomu má motor nižší a plochejší profil než iné typy motorov.
Vďaka tomu má motor, a tým aj celé vozidlo nižšie položené ťažisko a rovnomernejšie rozloženú hmotnosť.
PRIRODZENE VYVÁŽENÝ
Na rozdiel od tradičného usporiadania valcov do radu alebo do tvaru „V“, ako je to bežné pri iných značkách automobilov, pôsobia pohyby piestov v motore SUBARU BOXER proti sebe, čo prirodzene minimalizuje vibrácie bez potreby používať vyvažovacie závažia, ktoré zvyšujú hmotnosť a zložitosť motora.

NÍZKO POLOŽENÉ ŤAŽISKO
Všetky ťažké pohyblivé súčiastky v motore s horizontálnymi protibežnými piestmi, teda ojnice, piesty, vačkové hriadele a ventilové rozvody, sú uložené čo najnižšie na jednej vodorovnej rovine. Vďaka tomu majú vozidlá SUBARU výrazne nižšie položené ťažisko než vozidlá s radovými alebo vidlicovými motormi, čo má veľa výhod z hľadiska ovládateľnosti a jazdných vlastností.
