STVORENÝ PRE KAŽDODENNÉ DOBRODRUŽSTVO

Neprekonateľná kombinácia stability a prejazdnosti v teréne

Forester stelesňuje drsnosť neprekonateľného SUV mimo cesty, špičkové jazdné vlastnosti na ceste a najvyššiu formu bezpečnosti vo svojej kategórii. Už nikdy nevynechajte žiadne dobrodružstvo.
Nový model 2018 prichádza s bezpečnostným systémom EyeSight, s detekciou prostredia za vozidlom a novinkou v podobe kamery v spätnom zrkadle spolujazdca.
Nové miesta. Nové výhľady. Nové zážitky. Nový Forester je pripravený odviezť vás ďalej než kedykoľvek predtým – má to vo svojej DNA. Vďaka bezpečnostným prvkom ochráni vás aj vašu rodinu, vďaka všestranným funkciám môžete zdieľať dobrodružstvá s tými, ktorých máte radi.

JAZDITE S ISTOTOU VĎAKA SYSTÉMU EYESIGHT

Špičková asistenčná technológia pre vodičov

V spoločnosti Subaru veríme v CELKOVÚ BEZPEČNOSŤ. Jej dôležitou súčasťou sú protikolízne bezpečnostné technológie, ktorých úlohou je predchádzanie samotným nehodám. Preto sme vytvorili špičkový asistenčný systém Subaru EyeSight. Systém EyeSight slúži ako druhý pár očí, ktorý sleduje cestu pred vozidlom. Pomocou dvoch stereokamier zaznamenáva trojrozmerný farebný obraz, v ktorom dokáže vynikajúco rozpoznávať objekty. Touto schopnosťou sa takmer vyrovná ľudskému zraku. Na základe obrazu z oboch kamier systém presne určuje tvar, rýchlosť a vzdialenosť objektov.

Rozpoznáva nielen vozidlá, ale aj motocykle, bicykle a chodcov. Pri zistení nebezpečenstva systém upozorní vodiča a v prípade potreby aj aktivuje brzdy, aby pomohol predísť nehode. Systém EyeSight v modeli SUBARU FORESTER tak zvyšuje úroveň bezpečnosti, znižuje záťaž na vodiča a zároveň zvyšuje váš pocit bezpečia.

Systém EyeSight*1 dokáže udržiavať rýchlosť nastavenú vodičom rovnako ako klasický tempomat. To však nie je všetko. Okrem toho disponuje aj funkciou adaptívneho tempomatu, ktorá monitoruje odstup od vozidla vpredu a rozdiel rýchlostí. Keď vpredu zaznamená iné vozidlo, bude upravovať rýchlosť tak, aby nastavený odstup ostal zachovaný. Ovládaním motora, prevodovky aj bŕzd udržiava systém rýchlosť vozidla v súlade s okolitou premávkou, a to v širokom rozsahu rýchlostí od 0 do približne 180 km/h. Adaptívny tempomat je určený predovšetkým pre jazdu na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách, pričom dokáže reálne rozpoznať vozidlo vpredu a jeho brzdové svetlá a následne udržiavať odstup v kolónach až do úplného zastavenia. Táto veľmi užitočná funkcia zvyšuje komfort vodiča pri dlhých cestách.

Ak je vaša pozornosť znížená v dôsledku únavy a v rámci jazdného pruhu jazdíte nerovnomerne z jednej strany na druhú, systém upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu zapne zvukový signál a rozbliká príslušnú kontrolku, aby vám pomohol zachovať si ostražitosť. Uvedený systém sa však aktivuje až pri rýchlostiach vyšších ako približne 60 km/h. Ak počas jazdy rýchlosťou vyššou ako cca 50 km/h neúmyselne prejdete k hranici jazdného pruhu a začnete z neho vychádzať bez zapnutia príslušného smerového svetla, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu vás na túto situáciu upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Keď stojíte a systém EyeSight zistí, že vozidlá pred vami sa začali znova pohybovať, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vás upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.


Keď protikolízny brzdový systém zaznamená hrozbu zrážky s vozidlom alebo s inou prekážkou pred vami, upozorní vás na to pomocou zvukového signálu a kontrolky na prístrojovej doske. Ak vodič napriek tomu nepodnikne žiadny vyhýbací manéver s cieľom zabrániť zrážke, systém začne automaticky brzdiť, aby znížil silu nárazu, prípadne zrážke úplne zabránil, ak to bude možné.

Pri jazde na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách dokáže asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu pomocou stereokamery monitorovať značenie jazdných pruhov a rozpoznať, keď vozidlo začne vybočovať zo svojho jazdného pruhu. Pri rýchlostiach približne nad 65 km/h pomáha vodičovi ovládať volant tak, aby vozidlo nevybočilo z jazdného pruhu, a tým zvyšuje bezpečnosť jazdy.


Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spiatočky zaradíte polohu pre jazdu dopredu, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky spustí sériu krátkych zvukových signálov, rozbliká príslušnú kontrolku a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť čelnému nárazu.

*1 EyeSight je podporný systém, ktorý nemusí fungovať optimálne vo všetkých jazdných podmienkach. Za bezpečnú a pozornú jazdu a dodržiavanie dopravných predpisov je vždy zodpovedný vodič. Účinnosť systému závisí od mnohých faktorov, ako je napríklad údržba vozidla, počasie a stav vozovky. Kompletné informácie o fungovaní a obmedzeniach systému EyeSight nájdete v používateľskej príručke.

*2 Protikolízny brzdový systém nemusí fungovať v každej situácii. V závislosti od rozdielu rýchlostí medzi objektmi, od ich výšky a ďalších podmienok nemusí každá situácia spĺňať predpoklady pre optimálnu prevádzku systému EyeSight.

ĎALŠIE ASISTENČNÉ SYSTÉMY

Balík pokročilých bezpečnostných systémov

Systém detekcie vozidiel vzadu *1 *2

Senzory umiestnené po celom obvode vozidla upozorňujú vodiča na vozidlá v mŕtvom uhle spätných zrkadiel, a tým zvyšujú bezpečnosť pri prechádzaní do iného jazdného pruhu. Systém dokáže varovať aj pred hroziacou kolíziou pri cúvaní z kolmého parkovacieho miesta na cestu.

Brzdový systém

Štandardný brzdový systém s kotúčovými brzdami na všetkých 4 kolesách obsahuje systém proti zablokovaniu bŕzd (ABS) s elektronickým rozdeľovaním brzdnej sily. Systém tak pomáha distribuovať brzdnú silu na potrebné miesto medzi všetkými štyrmi kolesami. Súčasťou je aj brzdový asistent a funkcia prednostného brzdenia, ktoré sa aktivujú v núdzových situáciách. K dispozícii je tiež asistent rozjazdu do kopca, ktorý zabraňuje spätnému chodu vozidla pri rozjazde z pokoja na každom svahu. Model DIT má väčšie 17-palcové odvetrávané kotúče vpredu a 16-palcové odvetrávané kotúče vzadu - dosahuje tak ešte lepší brzdný výkon.

Systém riadenia dynamiky vozidla a aktívneho smerovanie krútiaceho momentu

Keď sa vozidlo dostane pri jazde na hranicu stability, systém prispôsobí rozdelenie krútiaceho momentu pohonu všetkých kolies, výkon motora a účinok bŕzd na jednotlivých kolesách tak, aby vozidlo ostalo na požadovanej trajektórii. Systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu zas pribrzdí a zníži podiel hnacej sily prenášanej na vnútorné kolesá, a naopak, pošle viac hnacej sily na vonkajšie kolesá, aby vozidlo presnejšie reagovalo na pohyby volantu a ľahšie zvládalo ostré zákruty.

Viditeľnosť

S výbornou perspektívou a skvelou viditeľnosťou dopredu aj dozadu má vodič v modeli Forester neustále informácie o okolí a nestratí sa ani na úzkych cestách a v tesných priestoroch. Vďaka dobre umiestneným predným stĺpikom a integrovaným trojuholníkovým okienkam sú slepé uhly minimálne. Vonkajšie spätné zrkadlá sa nachádzajú na paneloch dverí, čím sa vytvára pozoruhodne široké zorné pole.

Pasívna bezpečnosť

Prstencový výstužný rám

Prstencový výstužný rám zosilňuje kabínu pre pasažierov od strechy cez dvere a stĺpiky až po podlahu. Táto konštrukcia so strategicky rozmiestnenými prvkami z vysoko pevných materiálov pomáha pri nehode odkloniť a rozptýliť energiu nárazu pôsobiacu na cestujúcich. Karoséria je vďaka tomu pevnejšia a má vyššiu torznú tuhosť, pričom si však zachováva nízku hmotnosť.

Sedadlá, bezpečnostné pásy a SRS airbagy*1

Štandardná výbava modelu Forester obsahuje predné SRS airbagy, predné bočné airbagy, hlavové SRS airbagy a kolenné SRS airbagy. Cestujúcich na predných sedadlách spoľahlivo zadržia bezpečnostné pásy s výškovým nastavením s predpínačmi a obmedzovačmi zaťaženia, ktoré zmierňujú dynamické sily pôsobiace na hrudník. Pri náraze zozadu chránia cestujúcich pred poranením krčnej chrbtice predné sedadlá s tuhým rámom, pevnými opierkami hlavy a dômyselnými konštrukčnými detailmi, ako je napríklad uloženie vnútorných pružín v sedadlách, ktoré minimalizujú riziko zranenia.

*1 SRS: Supplemental Restraint System (doplnkový zadržiavací systém). Účinný pri použití s bezpečnostnými pásmi.

Ochrana chodcov

Priestor na pohltenie nárazu vo vozidle pomáha minimalizovať zranenia chodcov, k čomu rovnako prispieva predný nárazník absorbujúci energiu so špeciálne vytvoreným priestorom okolo stieračov. A kvôli zaisteniu ochrany v oblasti hlavy bola v prednej časti implementovaná rozdelená konštrukcia.

Usporiadanie chrániace priestor kabíny

Každé Subaru prekračuje z hľadiska bezpečnosti bežné hranice. Motor SUBARU BOXER a prevodovka modelu Forester sú skonštruované tak, aby v prípade čelnej zrážky nevnikli do kabíny a neohrozili cestujúcich.

REŽIM X-MODE

Preskúmajte miesta, na ktoré ste sa doteraz neodvážili vyraziť.

Druhý dych. Táto extra porcia vnútornej sily vám pomôže chopiť sa príležitosti a využiť výzvu. Forester našiel svoju vnútornú silu vďaka režimu X-Mode. Aktivujete ho stlačením jediného tlačidla.

Forester tak získa dodatočné schopnosti, ktoré ktoré sa zídu pri prejazde náročnej cesty alebo v prípade nepriaznivých poveternostných podmienok.

REŽIM X-MODE A SYSTÉM RIADENIA ZJAZDU Z KOPCA

Označenie „X“ dodáva schopnosti každému vodičovi a na väčšine ciest. Po stlačení jediného tlačidla prevezme režim X-Mode kontrolu nad motorom, prevodovkou, systémom AWD, brzdami a ďalšími komponentmi, aby vás spoľahlivo a bezpečne previedol po zlých cestách a klzkom povrchu. Počas náročného klesania na najstrmších svahoch vám systém riadenia zjazdu z kopca prináša vyššiu bezpečnosť – zabezpečí konštantný, regulovaný pohyb vozidla, vďaka čomu sa môžete lepšie sústrediť na riadenie a menej na brzdenie.

SYSTÉMY, KTORÉ VÁS V TOM NENECHAJÚ

Forester bol navrhnutý tak, aby vám pohol pri jazde na skalných výčnelkoch, skalách, medzi stromami a inými prekážkami, s ktorými sa môžete stretnúť – bez poškodenia alebo uviaznutia. Čím väčší objekt, tým väčší musí byť predný a zadný nájazdový uhol, aby nedošlo k poškodeniu predného alebo zadného nárazníka. Forester má optimalizované oba uhly. Svetlá výška zabezpečuje maximálny prejazdový uhol, čím sa minimalizuje pravdepodobnosť uviaznutia na podvozku.

Cenník Subaru Forester

Forester 2.0 Comfort Lineartronic

 

29 990 EUR

Max. výkon 110 kW (150 k)

Benzín, Automat – Lineartronic

Objem batožinové priestoru: 505 l

Spotreba paliva 6.5 l/100 km *

CO2 Emisie 150 g/km *

Forester 2.0 Comfort Plus Lineartronic

 

31 500 EUR

Max. výkon 110 kW (150 k)

Benzín, Automat – Lineartronic

Objem batožinové priestoru: 505 l

Spotreba paliva 6.5 l/100 km *

CO2 Emisie 150 g/km *

Forester 2.0 Exclusive Navi Lineartronic

 

35 500 EUR

Max. výkon 110 kW (150 k)

Benzín, Automat – Lineartronic

Objem batožinové priestoru: 505 l

Spotreba paliva 6.5 l/100 km *

CO2 Emisie 150 g/km *

Ceny sú uvedené vrátane DPH

* Spotreba paliva a CO2 podľa 2015/45W emisná norma EURO 6b.

Rezervácia skúšobnej jazdy. Uveďte prosím Vaše údaje a email, na ktorý Vám zašleme potvrdenie termínu.

Vaše údaje
Model
Termín jazdy
Čas jazdy


* Informácie o spracovaní os. údajov nájdete na tomto odkaze

Rozmery

SI-DRIVE

Ovládajte výkon vozidla priamo na volante

Systém Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) dokáže nastaviť citlivosť pohonnej jednotky a zohľadniť váš štýl jazdy, stav vozovky alebo akýkoľvek prevádzkový stav podľa bezprostrednej požiadavky.
Slúži na rýchlu zmenu odozvy škrtiacej klapky a správania radenia automatickej prevodovky, aby ste vždy a za akýchkoľvek okolností mali k dispozícii najvyšší výkon.

Režim Sport Sharp*

Režim Sport Sharp sa zameriava na odozvu a motor na maximum. V tomto režime motor reaguje priamo na akceleračný pedál s cieľom zabezpečiť vyšší výkon pri zrýchľovaní. V režime Sport Sharp môžete používať radiace páčky a užívať si väčšiu kontrolu nad výkonom motora s ôsmimi prevodovými stupňami – podobne ako v prípade 8-stupňovej prevodovky – pre skutočne temperamentnú jazdu.

 

* Tri režimy systému SI-DRIVE (Sport Sharp, Sport a Intelligent) sú dostupné len pre verziu 2.0XT. Pre ostatné modely je k dispozícii systém SI-DRIVE s dvoma režimami (Sport a Intelligent).

Režim Sport

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent pre okamžitú odozvu riadenia a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Mapovanie škrtiacej klapky vyvažuje plynulosť a účinnosť kvôli vyššej úrovni kontroly.

Režim Intelligent

Systém SI-DRIVE aktivuje režim Intelligent pre okamžitú odozvu riadenia a ohľaduplnosť voči životnému prostrediu. Mapovanie škrtiacej klapky vyvažuje plynulosť a účinnosť kvôli vyššej úrovni kontroly.

SYMETRICKÝ POHON 4x4

Dokonalé ovládanie prináša bezpečnosť vo vozidle, stabilita umožňuje jeho dravosť. Dravosť je na novom Subaru Forester modelového ročníka 2018 skutočne fascinujúca. Vozidlá Subaru sú obdarené inšpirujúcim sebavedomím za volantom – vďaka stabilnej konštrukcii symetrického pohonu AWD v spojení s jedinečne vyváženým motorom SUBARU BOXER. Pre lepšie ovládanie na všetkých typoch ciest a za každých podmienok prenáša tento systém výkon motora neustále na všetky štyri kolesá.

Vďaka pozdĺžnemu uloženiu hlavných komponentov dosahuje Forester precízne ovládanie a vynikajúcu bočnú stabilitu. Nízke ťažisko sa podieľa na mimoriadne zábavnej jazde s vynikajúcou odozvou. Jedinečné výhody symetrického pohonu AWD prispievajú k vynikajúcim jazdným vlastnostiam a umožňujú lepšie zvládať nebezpečné situácie.

ZAVESENIE KOLIES

Aby Forester lepšie zvládal jazdu na rôznych povrchoch a za rôznych podmienok, je vybavený pokročilým zavesením kolies prednej a zadnej nápravy. Forester je skutočne viacúčelové vozidlo. Tuhosť pružín a tlmičov je vhodne zvolená pre hladké aj hrboľaté povrchy. V prípade modelov DIT sú súčasťou zavesenia predných kolies simeringy, vodiace puzdrá, hydraulická kvapalina vzpier a optimalizované naladenie zavesenia.

Všetky komponenty fungujú v súlade, aby sa obmedzili vibrácie a znížilo sa nakláňanie karosérie V modeloch DIT je použitý aj zadný pomocný podporný rám, ktorý tvorí pevnejšiu základňu pre montáž zadného zavesenia s cieľom zabezpečiť lepšiu kontrolu nad jazdou a citlivejšie riadenie.

LINEARTRONIC + SYMETRICKÝ POHON 4x4 S AKTÍVNYM ROZDEĽOVANÍM KRÚTIACEHO MOMENTU

Prevodovka Lineartronic CVT (s plynule meniteľným prevodom) reaguje na meniace sa podmienky v okamihu a hladko. Namiesto remeňa využíva reťaz, čo umožňuje väčší rozsah prevodových pomerov cieľom zlepšenia výkonu a účinnosti, ako aj zrýchlenia reakcie po stlačení akceleračného pedála.

Je pozdĺžne spojená so systémom pohonu všetkých kolies AWD s aktívnym rozdeľovaním krútiaceho momentu, ktorý reaguje na konkrétne trakčné podmienky, stav prevodovky a zásahy vodiča tým, že neustále reguluje rozdelenie krútiaceho momentu medzi prednú a zadnú nápravu.

MOTOR SUBARU BOXER

Len niekoľko SUV jazdí s takou suverénnosťou a reakciami ako Forester. Hlavný dôvod sa nachádza pod kapotou – motor SUBARU BOXER. Má horizontálnu protibežnú konfiguráciu takže piesty sa pohybujú oproti sebe v uhle 180 stupňov, vďaka čomu má motor nižší a plochejší profi l než iné typy motorov.

Motor, a tým aj celé vozidlo, má nižšie položené ťažisko a lepšiu stabilitu. Protibežné pohyby piestov sa okrem toho navzájom vyrovnávajú, čo prirodzeným spôsobom znižuje vibrácie.

VYŠŠIA STABILITA

Blok motora má plochý profil a v rámci podvozka je položený nižšie, vďaka čomu je celé vozidlo lepšie vyvážené a pri bočných pohyboch má lepšiu stabilitu ako iné konštrukcie.

TRVALÝ VÝKON

Plochá konštrukcia motora je zo svojej podstaty tuhá a samovyvažovacia, čím sa dosahuje odolnosť a spoľahlivý výkon, vzniká menej vibrácií než v prípade motora do V alebo radového motora v rovnakej triede.