Hybridný boxer s mnohými výhodami.

Od svojho debutu v roku 1997 sa stal Forester najpredávanejším modelom japonskej značky. Najnovšia, piata generácia „lesníka“ zachováva základné atribúty, vďaka ktorým si ho obľúbili rodiny a aktívne žijúci ľudia. Taktiež slúži ako pracovný nástroj pre lesníkov a ľudí, ktorí sa s autom potrebujú pohybovať nielen po spevnených cestách, ale aj v náročnejšom teréne alebo pri zlých poveternostných podmienkach. Takto skĺbiť jazdné vlastnosti na ceste a v teréne vie len málo áut a Forester je v tejto disciplíne etalónom. Celosvetovo značka vyrobila už 3,76 milióna Forestrov.

Nový Forester e-Boxer je tuhší a väčší

Piatu generáciu Subaru Forester postavili na globálnej platforme SGP, ktorá je oproti predchádzajúcej platforme výrazne vystužená. Zapracovali na vyššom komfortne, ovládateľnosti, odhlučnení a bezpečnosti – jednoducho ho evolučne vylepšili. Nový Forester je ale postavený na úplne nových základoch, aj keď vzhľadovo sa príliš nemení. Na dĺžku meria oproti predchodcovi +15 mm, rázvor osí kolies sa natiahol o +30 mm a šírka o + 20 mm. Zároveň majú cestujúci na zadných sedadlách +33 mm priestoru na kolená. Objem kufra je 509 litrov.

Ešte lepší Boxer

Podstatným benefitom nielen pre užívateľov, ale aj pre automobilku ako takú kvôli flotilovým emisiám, je zníženie spotreby paliva o 11 % v porovnaní s doterajšou verziou s benzínovým motorom 2,0 l. Nové modely si zachovávajú pohon SAWD, ku ktorému sa pridáva pohonné ústrojenstvo e-BOXER. Tvorí ho 2,0-litrový benzínový plochý štvorvalcový motor s priamym vstrekovaním (110 kW/150 koní , 194 Nm), ktorý má 80 % nových komponentov, v kombinácii s elektromotorom s výkonom 12,3 kW (16,7 k) a krútiacim momentom 65 Nm v prispôsobenej prevodovke Lineartronic. Celok dopĺňa malá batéria s kapacitou 0,6 kWh, ktorá pracuje pod napätím 118 V. Výrobca tvrdí, že zrýchlenie je vďaka použitiu hybridnej technológie plynulejšie, lineárnejšie a lepšie dávkovateľné.

Pri rozbehu alebo pri nízkych rýchlostiach poháňa Forester e-Boxer iba elektromotor. V závislosti od stavu vozidla a batérie môže čisto na elektrickú energiu prejsť vzdialenosť do približne 1,6 km pri rýchlosti do 40 km/h. Pri bežnej jazde v meste a mimo mesta výkon elektrického a spaľovacieho motora kombinuje tak, aby poskytoval lineárne zrýchlenie s ohľadom na ekonomiku prevádzky s dobrou odozvou na plyn, zatiaľ čo pri vysokých rýchlostiach sa o pohon stará zážihový motor s objemom 2,0 l a súčasne nabíja batériu. Pohon e-Boxer s elektromotorom a batériou zabezpečuje podľa Subaru ešte lepšie rozloženie hmotnosti medzi predkom a zadkom a zároveň nižšie ťažisko. Balíček mild-hybridnej technológie pridáva navyše 110 kg hmotnosti.

Bezpečnosť nadovšetko

Okrem tradične skvelých jazdných vlastností s pohonom 4×4 je synonymom Subaru pasívna a aktívna bezpečnosť na čele so systémom EyeSight. Ten adoptoval dve digitálne kamery, ktoré monitorujú premávku. Systém chráni posádku a účastníkov premávky predkolíznym brzdením, podporou udržiavania v jazdnom pruhu a ďalšími funkciami.

Forester pridáva monitorovanie únavy vodiča, automatické brzdenie pri cúvaní s detekciou objektov vzadu (v meste veľmi praktická funkcia) alebo monitorovanie bočného pohľadu. Najnovšia verzia infotainmentu s navigáciou má stredový displej s uhlopriečkou 8-palcov. Nechýba podpora Apple CarPlay a Android Auto.

Terénny asistent X-Mode spolupracuje aj s elektromotorom

Nový Forester má štandardne špeciálny jazdný režim X-Mode. Ten ovláda motor, prevodovku, pohon všetkých kolies a brzdy pre optimálnu trakciu na klzkom povrchu a strmých svahoch. Novinkou pre rok 2020 je verzia s dvoma režimami sneh/hlina a hlboký sneh/ bahno pre zlepšené schopnosti v ťažkých podmienkach. X-Mode teraz využíva aj elektromotor hybridnej sústavy a funguje od rýchlosti 0 km/h.

Nové Subaru Forester e-Boxer je dostupné už aj na Slovenskom trhu, stojí od 32 990 eur. Na výber sú tri úrovne výbavy a výlučne nový pohon e-Boxer s plochým benzínovým dvojlitrom. V základe sú Full LED svetlá vpredu, 17-palcové disky, infotainment s 8-palcovým dotykovým displejom a podporou Apple Car Play a Android Auto, dvojzónová klimatizácia a terénny X-Mode. TOP výbava zahŕňa kožený interiér, 18-palcové disky a strešné okno a navigačný systém. Kompletný cenník a výbavy si pozrite tu. 

%d blogerom sa páči toto: