STEP: nová vízia Subaru do roku 2025

 

• Nové strategické globálne SUV
• Drsný dizajn, autá pod prúdom a viac dynamiky
• Starlink a EyeSight ako platformy pre digitalizáciu
• 150 miliárd do kvality a 10 miliárd do start-upov

Subaru chystá prekvapenie v podobe nového, strategického globálneho SUV. Zároveň bude rozširovať ponuku aktuálnych SUV a ich variantov, ako aj vylepšovať svoje športové modely. Každý rok uvedie na trh kompletne vynovenú verziu niektorého z aktuálnych modelových radov. Japonská prémiová značka odkryla karty vo svojej vízii do roku 2025 s úderným názvom STEP.

Zmeny sa udejú aj v technike: Subaru chystá konštrukčné úpravy v prepĺňanom benzínovom boxeri, z globálnej podvozkovej platformy SGP dostanú konštruktéri ešte viac dynamiky, dizajn áut dostane výraznejšie, odvážnejšie a drsnejšie línie. Plug-in hybrid je na spadnutie, značku čaká aj celosvetové uvedenie plne elektrického vozidla a pracovať bude aj na rozvoji línie klasických hybridov bez zástrčky. To všetko s cieľom dať zákazníkom viac radosti z jazdy, ale aj chrániť životné prostredie. Tu sa však iniciatíva Subaru nekončí: planétu bude chrániť aj poklesom počtu nehôd, redukciou dopravných zápch a znižovaním počtu dielov do áut, ktoré je treba vymeniť.

 

 

STEP smerom k zákazníkom (blízkej) budúcnosti

Cieľom predchádzajúcej stratégie Prominence 2020, prijatej pred štyrmi rokmi, bolo stať sa silnou značkou s vysokou dôverou zákazníkov a ročným predajom 1,2 milióna vozidiel. To všetko sa do roka 2020 podarí, svet sa však mení a automobilový priemysel čelí najväčším výzvam za posledných sto rokov.
Základy novej vízie už netvorí kvantitatívny rast, i keď aj tu značka naďalej ráta s pokračujúcimi skvelými výsledkami v USA (plánuje dosiahnuť 5 % trhový podiel) a stabilným nárastom na ostatných trhoch. Subaru sa chce zamerať na tri základné piliere: silnú prítomnosť na trhu, postavenú na princípe „zákazník je vždy na prvom mieste“; zmenu z výrobcu áut na spoločnosť, ktorá dáva ľuďom dôvod na úsmev; a odlíšenie sa od ostatných značiek. Popri tom všetkom chce byť pripravená na zásadné zmeny v automobilovom biznise a v spoločnosti, ktoré sa už začali prejavovať a ich plný dopad pocítime najmä po roku 2025.
Aj preto dostala nová vízia názov STEP. Ide o skratku štyroch slov: Speed (rýchle iniciatívy k pokroku mobility), Trust (dôvera zákazníkov), Engagement (angažovanosť a prepojenie so zákazníkmi) a Provide (poskytnutie radosti z jazdy a bezstarostného používania Subaru). Zároveň je to v preklade slovo krok: ide totiž o rozhodné kroky smerom k očakávanému skoku vo vývoji mobility.

 

 

Subaru-zukuri čiže Urob Subaru

A čo to bude znamenať v praxi? Vyššiu kvalitu miest kontaktu so zákazníkom, viac radosti z vozidiel a zmenu z „auta, ktoré máte radi“ na „auto, značku a ľudí, ktorých máte radi“. Zákazníci budú mať viac úžitku z nových technológií a konektivity.
Subaru chce byť naďalej značkou číslo jeden z hľadiska dlhodobého bezproblémového používania svojich vozidiel. To si vyžaduje bezprecedentnú kvalitu – práve do jej udržania a zlepšenia značka v najbližších piatich rokoch investuje 150 miliárd jenov.
Zaujímavosťou v rámci novej vízie je projekt Subaru-zukuri (Urob Subaru). Ide ďaleko za samotnú výrobu vozidla: zahŕňa všetko od produktového plánovania až po popredajné služby. Jeho cieľom je zvýšiť pridanú hodnotu pre zákazníka, pričom ide o spojenie mnohých iniciatív, všetky však majú spoločný dôraz na kvalitu.

Starlink a EyeSight ako platformy pre digitalizáciu

V oblasti bezpečnosti bude Subaru pokračovať vo vývoji asistenčnej technológie EyeSight. Automaticky zastaviť auto už nestačí, do hry vstupujú inteligentné technológie a výmena dát medzi vozidlami. Asistenčné technológie by podľa značky mali pomáhať ľuďom tam, kde môžu robiť chyby, a nenahrádzať ich skúsenosti. Namiesto áut bez vodiča chce vyrábať vozidlá s autonómnymi technológiami riadenia, ktoré budú ľudia radi používať. O dva roky uvedie na trh auto s úrovňou autonómie 2 (autonómna jazda po diaľniciach a podobných cestách), v roku 2024 s úrovňou 4 (automatické zaparkovanie bez prítomnosti vodiča). To si vyžaduje digitalizáciu, ktorú Subaru postaví na konektivite cez svoj systém Starlink (do roku 2022 má mať k službám konektivity poskytovaným cez Starlink prístup 80 % Subaru predaných na významných trhoch) a Internete vecí. Z konektivity a súvisiacich služieb majú ťažiť predovšetkým zákazníci značky.

A o tom, že to Subaru s novými technológiami myslí vážne, svedčí zriadenie SUBARU-SBI inovačného fondu. Vznikol v siedmom mesiaci 2018 s cieľom investovať v najbližších piatich rokoch 10 miliárd jenov do technologických start-upov, ktoré takisto vygenerujú to najdôležitejšie pre značku: ešte väčšiu pridanú hodnotu pre jej zákazníkov.

%d blogerom sa páči toto: