VITAJTE VO SVETE NOVÝCH MOŽNOSTÍ.

Predstavujeme nový Forester s úplnou rekonštrukciou interiérového a exteriérového dizajnu.

SUBARU FORESTER bol vždy odolný a drsný dobyvateľ. Teraz prichádza s najmodernejšou technológiou, prepracovanými prvkami a modernými bezpečnostnými funkciami. Dokáže viac než kedykoľvek predtým a vďaka motoru e-BOXER je ešte úspornejší.

INTERIÉR

FAREBNÉ PREVEDENIA

Forester 2.0i MHEV Pure Lineartronic

32 990 EUR

Max. výkon 110 kW (150 k)

Benzín, Automat – Lineartronic

Objem batožinové priestoru: 509 l

Spotreba paliva

CO2 Emisie

Forester 2.0i MHEV Style Lineartronic

35 990 EUR

Max. výkon 110 kW (150 k)

Benzín, Automat – Lineartronic

Objem batožinové priestoru: 509 l

Spotreba paliva

CO2 Emisie –

Forester 2.0i MHEV Premium Lineartronic

40 990 EUR

Max. výkon 110 kW (150 k)

Benzín, Automat – Lineartronic

Objem batožinové priestoru: 509 l

Spotreba paliva

CO2 Emisie

Ceny sú uvedené vrátane DPH

* Spotreba paliva a CO2: EC 715/2007-2017/1347AG; NEDC.

REZERVUJTE SI VOZIDLO NA TESTOVACIU JAZDU

Rezervácia skúšobnej jazdy. Uveďte prosím Vaše údaje a email, na ktorý Vám zašleme potvrdenie termínu.

Vaše údaje
Model
Termín jazdy
Čas jazdy


* Informácie o spracovaní os. údajov nájdete na tomto odkaze

Do prevodovky lineartronic z benzínových verzíí sa pridal elektrický motor, špecifická spojka a regulačný ventil. Teleso prevodovky je vyrobené na mieru pre e-BOXER lineartronic, ktorý znižuje vibrácie, znižuje nežiaduce zvuky a znižuje hmotnosť. Elektrický motor Subaru kombinuje vynikajúci výkon s pôsobivými údajmi o spotrebe. Vďaka špeciálnemu motoru v prevodovke bolo možné implementovať technológiu e-BOXER zo zachovaním pernamentneho pohonu 4×4.

Usporiadanie systému Symmetrical AWD sa nezmenilo a poskytuje e-Boxeru pôsobivý výkon. Preto je možná plne elektrická jazda pri nízkych otáčkach alebo s motorickým asistentom pri stredných rýchlostiach, čo znižuje spotrebu paliva a zachová pôžitok z jazdy. 

Spotreba paliva motora používaného v benzínovom modeli sa zlepšila. Každý komponent bol navyše preverený z hľadiska najlepšej možnej spolupráce s programom Motor Assist. Pomer otvárania ventilov je optimalizovaný pre lepší výkon EGR v širokom rozsahu. Umiestnenie vstupného a výstupného ventilu EGR je optimalizované z hľadiska efektívnosti.

Kryt EGR je tiež nastavený na minimálnu stratu tlaku. Odchýlka v rozdeľovacom potrubí je znížená kvôli vyššej účinnosti. Všetky tieto úpravy zabezpečujú stabilnejšie spaľovanie, a to aj v kombinácii s veľkým pomerom EGR. ISG, ktorý integruje štartér a dynamo do jedného, ​​bol vyvinutý na pomoc pri prepínaní zo stacionárnej jazdy na EV.

Preskúmajte miesta, na ktoré ste sa doteraz neodvážili vyraziť.

Režim X-MODE poskytuje spoľahlivú kontrolu jednoduchým stlačením tlačidla. Technológia režimu X-MODE prevezme kontrolu nad motorom, prevodovkou, symetrickým pohonom všetkých štyroch kolies, brzdami a ďalšími súčasťami vozidla, aby vám pomohla prekonať nekvalitné cesty, klzké povrchy a aj najstrmšie kopce.

Pri aktivovaní režimu X-MODE sa automaticky zapne systém riadenia, ktorý udržiava rovnomernú rýchlosť k pri jazde.

Vo vozidlách Subaru so symetrickým pohonom všetkých kolies sa sila motora prenáša na všetky kolesá. Výsledkom je lepší záber kolies na mokrých a klzkých cestách.Tento symetrický, horizontálne usporiadaný systém má dobre vyvážené, nízko položené ťažisko, čo prispieva k jazdnej stabilite a bezpečnosti.

Unikátne výhody symetrického pohonu všetkých kolies prinášajú výnimočné jazdné vlastnosti a ponúkajú možnosť ľahšie sa vyhnúť nebezpečenstvu.

REŽIMY JAZDY

e-BOXER sa strieda medzi jazdou na spaľovacom motore, jazdou EV a jazdou Motor Assist, aby sa čo najlepšie prispôsobil jazdným situáciám a vstupu vodiča.

Motor Assist

Elektrický motor aj spaľovací motor poháňajú kolesá. Ich distribúcia energie závisí od polohy pedála akcelerátora a úrovne nabitia batérie.

Spaľovací motor

Energiu dodáva iba spaľovací motor. Pri jazde vysokou rýchlosťou, pri ktorej je účinnosť motora dobrá, sa elektromotor zastaví.

EV jazda

Pohon iba elektromotorom. Jazda EV je možná za jazdných podmienok, keď jazda so spaľovacím motorom nie je efektívna. 

Zastavené (nehybné)

Motor sa zastaví pri voľnobehu, aby sa šetrilo palivo. Po uvoľnení brzdového pedála sa vozidlo bude pri voľnobehu naďalej pohybovať vpred. 

Regenerácia batérie (jazda EV)

K nabíjaniu akumulátora dochádza automaticky pri spomalení vozidla, uvoľnení pedála plynu alebo pri zošliapnutí brzdového pedála.

Nabíjanie s výkonom motora

Systém vytvára väčší krútiaci moment, ako je potrebné počas jazdy, a posúva nadmerný krútiaci moment, aby sa nabila batéria. Stáva sa to aj vtedy, keď je úroveň nabitia batérie nízka a keď jazdné podmienky vyžadujú väčší krútiaci moment pre efektívnu jazdu.

Nabíjanie pri státí (zrýchlenie v jazde)

Ak vozidlo stojí a je zaradený prevodový stupeň v jednotke Drive, batéria sa nabíja pri voľnobežných otáčkach spaľovacieho motora. Nabíjaním batérie pri nízkej úrovni nabitia motora existuje viac možností, ako je motor vypnutý pri voľnobežných otáčkach alebo prepnutý do režimu jazdy EV. Tým sa zníži spotreba paliva.

Spaľovací motor a elektrický motor spolupracujú na dosiahnutí čo najúčinnejšieho režimu jazdy v závislosti od rýchlosti jazdy a podmienok.

e-BOXER riadi spaľovací motor a elektrický motor, v závislosti od rýchlosti jazdy a stavu vozovky, aby optimalizoval výkon a regeneráciu motora. Použitím technológie e-BOXER je možné znížiť spotrebu paliva, jazda EV a funkcia Motor Assist optimalizujú spotrebu paliva a potešenie z jazdy.

GLOBÁLNA PLATFORMA SUBARU

Globálna platforma Subaru (SGP) tvorí základ nasledujúcej generácie vozidiel Subaru. Prináša nielen lepšie jazdné vlastnosti, ale aj vyššiu celkovú bezpečnosť, vďaka čomu si môžete za volantom vychutnať pocit, aký zažijete len v Subaru.

Predstavuje budúcnosť značky Subaru – a zaručuje ešte väčší pôžitok a pocit bezpečia všetkým vodičom aj ich spolucestujúcim.

PONUKA NAŠICH VOZIDIEL SUBARU

Subaru Impreza, Subaru XV, Subaru Forester a Subaru Outback

Špičková asistenčná technológia pre vodičov

V spoločnosti Subaru veríme v CELKOVÚ BEZPEČNOSŤ. Jej dôležitou súčasťou sú protikolízne bezpečnostné technológie, ktorých úlohou je predchádzanie samotným nehodám. Preto sme vytvorili špičkový asistenčný systém Subaru EyeSight. Systém EyeSight slúži ako druhý pár očí, ktorý sleduje cestu pred vozidlom. Pomocou dvoch stereokamier zaznamenáva trojrozmerný farebný obraz, v ktorom dokáže vynikajúco rozpoznávať objekty. Touto schopnosťou sa takmer vyrovná ľudskému zraku. Na základe obrazu z oboch kamier systém presne určuje tvar, rýchlosť a vzdialenosť objektov.

Rozpoznáva nielen vozidlá, ale aj motocykle, bicykle a chodcov. Pri zistení nebezpečenstva systém upozorní vodiča a v prípade potreby aj aktivuje brzdy, aby pomohol predísť nehode. Systém EyeSight v modeli SUBARU FORESTER tak zvyšuje úroveň bezpečnosti, znižuje záťaž na vodiča a zároveň zvyšuje váš pocit bezpečia.

Systém EyeSight*1 dokáže udržiavať rýchlosť nastavenú vodičom rovnako ako klasický tempomat. To však nie je všetko. Okrem toho disponuje aj funkciou adaptívneho tempomatu, ktorá monitoruje odstup od vozidla vpredu a rozdiel rýchlostí. Keď vpredu zaznamená iné vozidlo, bude upravovať rýchlosť tak, aby nastavený odstup ostal zachovaný. Ovládaním motora, prevodovky aj bŕzd udržiava systém rýchlosť vozidla v súlade s okolitou premávkou, a to v širokom rozsahu rýchlostí od 0 do približne 180 km/h. Adaptívny tempomat je určený predovšetkým pre jazdu na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách, pričom dokáže reálne rozpoznať vozidlo vpredu a jeho brzdové svetlá a následne udržiavať odstup v kolónach až do úplného zastavenia. Táto veľmi užitočná funkcia zvyšuje komfort vodiča pri dlhých cestách.

Ak je vaša pozornosť znížená v dôsledku únavy a v rámci jazdného pruhu jazdíte nerovnomerne z jednej strany na druhú, systém upozornenia na nerovnomernú jazdu v pruhu zapne zvukový signál a rozbliká príslušnú kontrolku, aby vám pomohol zachovať si ostražitosť. Uvedený systém sa však aktivuje až pri rýchlostiach vyšších ako približne 60 km/h. Ak počas jazdy rýchlosťou vyššou ako cca 50 km/h neúmyselne prejdete k hranici jazdného pruhu a začnete z neho vychádzať bez zapnutia príslušného smerového svetla, systém upozornenia na opustenie jazdného pruhu vás na túto situáciu upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.

Keď stojíte a systém EyeSight zistí, že vozidlá pred vami sa začali znova pohybovať, systém upozornenia na rozjazd vozidla vpredu vás upozorní pomocou zvukového signálu a blikajúcej kontrolky.


Keď protikolízny brzdový systém zaznamená hrozbu zrážky s vozidlom alebo s inou prekážkou pred vami, upozorní vás na to pomocou zvukového signálu a kontrolky na prístrojovej doske. Ak vodič napriek tomu nepodnikne žiadny vyhýbací manéver s cieľom zabrániť zrážke, systém začne automaticky brzdiť, aby znížil silu nárazu, prípadne zrážke úplne zabránil, ak to bude možné.

Pri jazde na diaľniciach, rýchlostných cestách a podobných komunikáciách dokáže asistent pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu pomocou stereokamery monitorovať značenie jazdných pruhov a rozpoznať, keď vozidlo začne vybočovať zo svojho jazdného pruhu. Pri rýchlostiach približne nad 65 km/h pomáha vodičovi ovládať volant tak, aby vozidlo nevybočilo z jazdného pruhu, a tým zvyšuje bezpečnosť jazdy.


Keď systém EyeSight zaznamená prekážku pred vozidlom a vy namiesto spiatočky zaradíte polohu pre jazdu dopredu, protikolízny systém riadenia škrtiacej klapky spustí sériu krátkych zvukových signálov, rozbliká príslušnú kontrolku a zníži výkon motora, aby vám pomohol zabrániť čelnému nárazu.

*1 EyeSight je podporný systém, ktorý nemusí fungovať optimálne vo všetkých jazdných podmienkach. Za bezpečnú a pozornú jazdu a dodržiavanie dopravných predpisov je vždy zodpovedný vodič. Účinnosť systému závisí od mnohých faktorov, ako je napríklad údržba vozidla, počasie a stav vozovky. Kompletné informácie o fungovaní a obmedzeniach systému EyeSight nájdete v používateľskej príručke.

*2 Protikolízny brzdový systém nemusí fungovať v každej situácii. V závislosti od rozdielu rýchlostí medzi objektmi, od ich výšky a ďalších podmienok nemusí každá situácia spĺňať predpoklady pre optimálnu prevádzku systému EyeSight.

ĎALŠIE ASISTENČNÉ SYSTÉMY

Balík pokročilých bezpečnostných systémov

Systém detekcie vozidiel vzadu 

Senzory umiestnené po celom obvode vozidla upozorňujú vodiča na vozidlá v mŕtvom uhle spätných zrkadiel, a tým zvyšujú bezpečnosť pri prechádzaní do iného jazdného pruhu. Systém dokáže varovať aj pred hroziacou kolíziou pri cúvaní z kolmého parkovacieho miesta na cestu.

Asistent diaľkových svetiel (HBA) 

Systém HBA dokáže automaticky prepínať medzi diaľkovými a stretávacími svetlami podľa aktuálnych jazdných podmienok, čo zaručuje lepšiu viditeľnosť a bezpečnosť pri jazde v noci.

Vyhnite sa riziku

Vďaka SGP umožňujú nízke ťažisko, vylepšené odpruženie a zvýšená robustnosť vozidlo, ktoré okamžite reaguje, keď je potrebné odkloniť sa, aby sa znížilo riziko cestnej premávky.

Automatické držanie vozidla

Keď je vozidlo úplne zastavené, funkcia Auto Vehicle Hold (AVH) ho udržuje na mieste, aj keď je uvoľnený brzdový pedál. Tým sa znižuje únava vodiča pri dopravných zápchach.

Viditeľnosť

Zmenený rám pre lepšiu viditeľnosť a zmenšenie slepých miest. Použité predné dvere zo spätnými zrkadlami umiestnenými na dverách pre zmenšenie slepého bodu a zlepšenie vidiťeľnosti dopredu.

Systém aktívneho smerovania krútiaceho momentu

Systém riadenia dynamiky vozidla upravuje distribúciu krútiaceho momentu, výkon motora a brzdy na každom kolese, aby udržiaval vozidlo pri prejazde zákrutou na ceste.

BEZPEČNOSŤ

Prstencové výstuže karosérie

Prstencový výstužný rám má prepracovanú konštrukciu, v ktorej sú lepšie využité diely z vysokopevnostnej ocele. Vďaka tomu dokáže účinnejšie absorbovať energiu nárazu v každom smere.

Airbagy doplnkového zadržiavacieho systému (SRS*1)

V záujme čo najlepšej ochrany všetkých cestujúcich obsahuje štandardná výbava nového SUBARU XV predné airbagy SRS, predné bočné airbagy SRS, hlavové airbagy SRS a kolenný airbag SRS.

*1 Účinný pri použití v kombinácii s bezpečnostnými pásmi.

Predné sedadlá s ochranou proti poraneniu krčnej chrbtice

Sú navrhnuté tak, aby zvýšili komfort a pomáhali vodičovi lepšie sa sústrediť pri riadení. Tieto sedadlá tiež znižujú riziko poranení krčnej chrbtice, ktoré sú dôsledkom určitých typov nehôd.

Ochrana chodcov

Priestor na pohltenie nárazu vo vozidle pomáha minimalizovať zranenia chodcov, k čomu rovnako prispieva predný nárazník absorbujúci energiu so špeciálne vytvoreným priestorom okolo stieračov. A kvôli zaisteniu ochrany v oblasti hlavy bola v prednej časti implementovaná rozdelená konštrukcia.

Bezpečnostné pásy so zaisťovacou sponou

Pri náraze zaisťovacia spona obmedzí pohyb bedrovej časti bezpečnostného pásu a zmierni silu pôsobiacu na spodnú časť hrudníka. To zvyšuje bezpečnosť a zmierňuje zranenia.

Rozmery