fbpx

7 zaujímavostí o „čiernej diere“ na kapote Subaru

Ikonické Subaru WRX STI si asi nikto nevie predstaviť bez typickej štrbiny na kapote. Primárne má za úlohu chytať pri jazde vzduch, rovnako tak však chytá za srdce automobilových nadšencov. Stala sa typickým rozpoznávacím znakom najrôznejších modelov od Subaru.

 

1. Zastrašuje aj chladí

Hovorí sa, že Impreza STI svojou výraznou „tlamou“ mierila proti americkým muscle čiaru, na ktorej si tak Japonci symbolicky „otvorili hubu“. Ide o alternatívu k typickým Boulia, pruhom alebo prieduchom na kapote amerických športiakov. Zatiaľ čo u nich však išlo často len o vec štýlu, u STI o čistú funkčnosť. Štrbina na kapote privádza vzduch priamo na chladič stlačeného vzduchu (teda nie do sania), ktorý je umiestnený nad motormi boxer. Zvyšuje sa tak účinnosť preplňovania a tým výkon.

2. Impreza nebola prvá

Impreza STI však nebola prvým Subaru, ktoré automobilka opatrila týmto typickým prvkom. Otvor na kapote pre chladenie stlačeného vzduchu sa prvýkrát objavil už v polovici osemdesiatych rokov. Leone ho ešte nemalo, ale XT a následne Legacy vo výkonnejších verziách s preplňovanými motormi už áno. Divízia Subaru Tecnica International pritom vznikla až v roku 1988, model Impreza uzrel svetlo sveta v roku 1992.